70719

Bu sitenin tüm özelliklerini kullanabilmek için lütfen daha yeni bir tarayıcı yükleyiniz

ANASAYFA » TEKNIK SERVIS » BOYA HATALARI VE ONLEMLER

Boya Hataları ve Önlemler

BOYANIN ÇATLAMASI:
Neredeyse tamamen uygulama hataları ve çevre şartlarına dikkat edilmemesi sonucu ortaya çıkan bir problemdir.

Nedenler;

Boya uygulaması sırasında çok büyük sıcaklık değişikliklerinin olması.
Uyumsuz boyaların  üst üste uygulanması ve özellikle uygun astar-son kat boya uyumuna dikkat edilmemes
Boyanın çok kalın uygulanması veya ikinci katların bekleme sürelerine dikkat edilmeden  çok çabuk uygulanması.

Çözüm;

Eğer çok yüzeysel ve derin olmayan çatlaklar varsa polısh işlemi uygulanabilir yada zımpara yapılıp tekrar boyama yapılmalıdır.
Kuruma ve bekleme sürelerine dikkat edilmelidir.
ARC MARİN teknik föylerinde yazan bilgiler takip edilmeli ve hangi astar ile boyanın uyumlu olduğuna özellikle dikkat edilmeli
Uygulama yapılmadan önce hava ve çevre şartları ( sıcaklık, nem  vb.) kontrol edilmeli ve ARC MARİN teknik destek ekibinden yardım alınmalıdır.


PULLANMA :
Özeliikle macunlarda ortaya çıkan bir problem olup boyanın veya macunun yüzeye tam olarak yapışmamasından kaynaklanır..

Nedenler;

Zayıf boya film kalınlığı oluşturma
Yanlış malzeme ve yöntem ile ürün uygulaması
Karışım oranlarının yanlış uygulanması
Karışım kuruma süresine dikkat edilmeden uygulama yapılması
Yüksek sıcaklık

Çözüm;

Bu bölgeler zımpara yapılır ve tekrar boyanır
ARC MARİN teknik föylerinde yazan karışım oranlarına ve kap ömrüne dikkat ediniz.
Yüksek sıcaklıkta uygulama yapılmamasına dikkat edilmelidir.
 
KABARCIK OLUŞMASI:
Astardan son kata ve özellikle verniklerde ortaya çıkabilecek ve ciddi ürün ve işçilik kayıplarına yol açabilecek bir durumdur.

Nedenler;

Boya uygulamalarından  önce yüzeyde su, tuz , toz vb. maddelerin bulunması
 Boyanın kalın veya ikinci katın beklem sürelerine dikkat edilmeden  çabuk uygulanmasından dolayı  solventin yüzeyin altında hapsolup  çıkamaması.
Farklı ürün arsalarında doğrı zımpara işleminin yapılmaması
Boya uygulanması sırasında nemin çok yüksek olması nedeniyle veya uygulama hatası sonucu nemin boya altında hapsolması.
Yüksek boya film kalın lığı
Çok yüksek sıcaklıkta uygulama yapılması
Doğru olmayan hızda tiner ve sertleştirici kullanımı

Çözüm;

Bu bölgeler zımpara yapılır ve tekrar boyanır
Uygulama yapılmadan önce yüzey iyice temizlenmeli ve kuruduğundan emin olunmalıdır.
Teknik föylerde yazan ıslak film kalınlıklarına dikkat edilmeli ve özellikle bekleme sürelerine doğru uyulmalıdır.
Uygulama yapılmadan önce hava ve çevre şartları ( sıcaklık, nem  vb.) kontrol edilmeli ve ARC MARİN teknik destek ekibinden yardım alınmalıdır.



ÇİZİK ÇİZİK OLMA VE DAMARLANMA :
Özellikle son kat boyalarda yaşanan bir problem olup, son kat boyanın kötü görünmesine yol açar.

Nedenler;

Doğru olmayan sprey yöntemi, nozul çapı ve tabancası kullanmak
 Yanlış sprey basıncı ile uygulama yapmak
Çok düşük boya vizkozitesi ( çok kalın boya düşümü )

Çözüm;

Bu bölgeler zımpara yapılır ve tekrar boyanır
Nozul çapı, basıncı ve uygulama yöntemi ARC MARİN teknik föylerinden takip edilmelidir.
Kompressör kontrol edilmeli gerekirse değiştirilmedilir.
Boya vizkozitesi ve yüzeydeki ıslak boya kalınlığı düzenli kontrol edilmelidir.
 

ZIMPARA YAPILMIŞ GİBİ BİR YÜZEY OLUŞMASI:
Yanlış sprey uygulamalarından kaynaklanan boyanan yüzeyin zımparalanmış gibi ( OVERSPRAY ) görünmesi ve boyanın iyi absorve olamammsı şeklinde orataya çıkan bir sorundur.

Nedenler;

Yüzeydeki maskelemenin iyi yapılmaması
Uygulama yapılan bölgede yeterli hava akışının olmaması
Yanlış sprey teknikleri ( basınç, tabanca çapı vb )
Yanlış tiner kullanımı
Hızlı kutuyan bir boya veya sertleştirici seçilmesi

Çözüm;

Eğer mümkünse pasta-polısh yaparak , yada zımpara be yeniden boyama yapılarak çözüm üretilir.
Maskelemenin özellikle kenar bölgelerde iyi yapılması
ARC MARİN teknik föylerinde yazan bilgiler takip edilmeli
Ortamda hava akışı ve sprey uygulama detayları kontrol edilmeli



BOYA FİLMİNDE BALIK GÖZÜ DİYE TABİR EDEBİLCEĞİMİZ KÜÇÜK DELİKLERİN OLUŞMASI
Yüzeyin yeteri kadar temizlenmemsinden kaynklanan bir sorundur.

Nedenler;

Yüzey temizliğinin iyi yapılmaması ve ortamda yağ atıkları vb. maddlerin bulunması
Yüzeyde yeterli işlem yapılmaksızın slikon bırakılması
Kompresörün içinde hava , su, vaw gibi maddelerin bulunması

Çözüm;

Bu bölgeler zımpara yapılır ve tekrar boyanır
Uygulama yapılmadan önce yüzey iyice temizlenmeli ve kuruduğundan emin olunmalıdır.
Kompresör ve filtresi iyice kontrol edilmelidir.
 
PARLAKLIK FARKLILIKLARININ OLUŞMASI:
Özellikle son kat boyalarda ortaya çıkan ve önemli olan bir problemdir.

Nedenler;

Astarlama işleminin yetersizliği, düşük film kalınlığı.
Astarların kuruma sürelerine dikkat edilmemesi
Yanlış tiner ve setlerştirici kullanımı ( hızlı yavaş detayına dikkat edilmemesi )
Yüzey  ve ortamdaki nem yüzünden kuruma sürelerinde meydana gelen değişiklikler



BOYANIN KUSMA YAPMASI:
Boya hammaddesinin yüzeyle uyuşmaması diye tabir edebilceğimiz bir sorundur.

Nedenler;

Yanlış boya , sertleştirici ve ya tiner kullanımı
Birbiriyle uyumsuz boyaların tercih edilmesi

Çözüm;

Bu bölgeler zımpara yapılır ve tekrar boyanır
Teknik föylerdeki karışım ve kullanım bilgileri dikkate alınmalıdır.
Varsa yüzeyde eski boyalarda solvent veya uyum testi yapılmalıdır.
Birbirine uygun astar-boya tercihi yapılmaldır.